Одобриха Източния вариант за изграждане на АМ "Струма"
Регионални 12.10.2017 18:44  |   Обновена: 12.11.2017 18:01
1 коментара

Висшият експертен съвет при Министерството на околната среда и водите одобри Източния вариант за изграждане на АМ „Струма”. Това означава, че за пътуване на юг ще се използва стария път през дефилето, а в обратната посока ще се строи нов, източно от дефилето.

Новото трасе ще бъде трудно и скъпо, защото ще включва мостове и виадукти.

Изграждането на магистралата трябва да започне най-късно през 2019 г. и ще е дълга 21 км.

Жителите на кресна се обявиха против избраното трасе, защото еднопосочният път ще ги остави без препитание.

Еколозите пък не го приемат, защото проектът предвижда изправяне на завоите и разширяване на трасето през дефилето, което не съответства на доклада за въздействието на околната среда и ще доведе до санкции за страната ни от Европейската комисия.

1 коментара
  • 1 AZNIKI преди 9 седмици Съвестта не ми позволява да стоя и да гледам как предстои да бъде извършена поредната глупост от Министерството на регионалното развитие и благоустройството,като тази с построяването на превърнал се в прословут пътен възел Бараково.Там поради моята небрежност,или по-точно доверието ми към проектантите,аз не проучих какъв проект ще приложат.На откриването, когато видях какво е направено бях меко казано потресен от глупостта на проектантите.На международна автомагистрала бяха направени две кръстовища на едно ниво,които предвещаваха катастрофи и задръствания. Катастрофите и задръстванията не закъсняха,там хората се превърнаха в инвалиди за цял живот.Като същите тези проектанти видяха вредите от собствените си действия,решиха,че ако направят кръгово кръстовище нещата ще си се оправят от само себе си.Да ама не!Направиха промяната,оказа се,че камиони с дълги товари няма да могат да преминават и хайде нови поправки.Малко по-на Север на 200 метра, кръстовището за Рилския манастир и Благоевград си останаха на едно ниво.Всичките хора които се отклоняват в този участък от магистралата са подложени на дискриминация.Всичко ще си беше наред,ако пътния възел беше построен по правилата,тоест,да си имаше подлез и надлез,без съприкосновение на пътните плътна.Пита се, защо ли го направиха така? А сега по въпрос за автомагистрала Струма и по-специално за трасето през Кресненското дефиле.Проекта предвижда автомагистралата да се раздели на две еднопосочни отделни трасета.Като сегашния път по течението на реката, посока Север-Юг,да се превърне в еднопосочен,а новото трасе да се построи източно от река Струма,също еднопосочно. Да предположим,че пътя по този проект е направен и в един или друг ден се случи катастрофа или пътя влезе в ремонт и се затвори за дълго време,тогава ще се наложи целия автомобилен поток да се пренасочи през сегашния път покрай реката.Това означава,че за този период от време все едно нищо не е направено,а колите в следващите години ще са се увеличили твърде много. Същото ще се получи и обратното,когато поради катастрофа или свлачище се затвори пътя по край реката и се наложи движението да се пренасочи по източното еднопосочно трасе,като същевременно то ще се превърне в двупосочно такова.Това е от гледна точка за безопасност,а какво неудобство ще ни бъде наложено?Представете си,че в района на Кресненското ханче има тежка катастрофа и от Благоевград тръгват линейки,в следващия момент когато има тежко ранени хора,на линейките ще им се наложи да заобиколят през град Кресна и тогава да се върнат обратно в Благоевград. Друго неудобство,как гражданите на Симитли , ако решат да отидат до Кресненското ханче,как ще се върнат обратно,явно ще се наложи да заобиколят през град Кресна и по билото на планината да се приберат у дома.Ами ако е зима и горе пътя не се вижда от сняг,тогава какво правим? Всичко това може да не се случи,ако магистралата бъде повдигната на мостове и изградена по дължината над река Струма.Тогава сегашния път си остава като панорамен за между селищна връзка на околните градове и села.Така магистралата максимално изправена и скъсена,при скорост на автомобилното движение 2км.в мин.или 120-130км.в час,то те ще го преминават за 5-6мин,което води до по-малко вредни емисии за фауната,отделени от автомобилите.При този вариант еколозите няма с какво да се заяждат.Сега ще стане въпрос и за цената на мостовите съоръжения,ще кажат,че са скъпи,по-скъпи от човешките животи?И с колко ще се оскъпи, в сравнение с проекта, магистралата да бъде прекарана високо по снежните върхове на планината, с пет тунела 18 виадукта,11надлеза и подлеза,подпорни стени,стъпила почти по цялото трасе на колони и с още няколко километра удължена?А сега искам да попитам кметовете на градовете Симитли и Кресна,как след като бяха против този вариант за разделяне на автомагистралата,сега започнаха да лобират за този същия проект.При обществено проведените дискусии с представителите на властта,те на всяка втора дума споменаваха,че не трябва да се пречи дохода на край пътните заведения,а специално за трасето по източната страна ще се изградят нови тържища.Чудя се,ако аз поискам да ми направят и на мен едно такова тържище,дали ще ми откарат магистралата до там. Просто казано,тарикатите са изкупили земите по новото трасе за жълти стотинки и сега очакват стотина милиона лева”пароци”,ехааа… Някой да каже,кога ще се свършат тарикатите?
utrack