След Панамските документи – Малтийски досиета
Светът 20.05.2017 00:24  |   Обновена: 20.06.2017 00:01
Малта
0 коментара

Тринадесет вестника, обединени в обща европейска разследваща мрежа, започнаха да публикуват от днес „Малтийските досиета“ – над 150 хил. поверителни документа, разкриващи „задкулисието на този непознат данъчен рай“, обяви френският сайт Медиапар, цитиран от АФП.

Сайтът за разследваща журналистика заявява, че островчето с население 430 хил. жители „лишава останалите страни от 2 млрд. евро данъчни приходи годишно“.

Според Медиапар разследването, което ще се публикува в продължение на две седмици, се отнася до „данъчната оптимизация и укриването на доходи, прането на пари и корупцията“ и се опира на „пълния списък на физически и юридически лица, участващи в регистрираните в Малта 53 247 фирми“.

Сред регистрираните в Малта компании са „Буиг“, „Тотал“, „БАСФ“, „Икеа“ и банки като „Рейл“ и „Джей Пи Морган“, съобщава Медиапар.

Освен френския сайт сред медиите, които участват в разследването, са германският седмичник „Шпигел“ и вестниците „Еспресо“ (Португалия), „Мундо“ (Испания), „Еспресо“ (Италия), „Соар“ (Белгия), „Политикен“ (Дания) и „Малта тудей“ (Малта), както и румънската онлайн медия „Блек сий“.

Според „Шпигел“ в Малта са регистрирани още компании като Бе Ем Ве, „Дойче банк“, „Пума“, „Мерк“, „Бош“ и „Райнметал“. Авиокомпанията „Луфтханза“ има 18 филиала в Малта и е настанила там пенсионната си каса.

„Шпигел“ се е свързал с въпросните компании, които уверили, че присъствието им в Малта е законно и декларирано пред малтийските данъчни власти.

В разследването са участвали 49 журналисти от 16 страни в продължение на четири месеца.

Използвани са материали на БТА
0 коментара
utrack